Upozornění

Na tomhle blogu najdete některé články překopírované z mého dalšího, staršího blogu shirogane.blog.cz. Tahle stránka tudíž neporušuje autorská práva :)

sobota 7. prosince 2013

Anime - Shiki

Příběh:

Uprostřed hor a lesů, odříznutá od okolního světa, leží malá vesnice Sotoba. Obyvatelé vesnice žijí obyčejným a klidným vesnickým životem, do té doby, než se do honosného sídla Kanemasa na úpatí hor nastěhuje nová rodina. Vesničané z toho mají poněkud rozporuplné pocity, mladá dívka Megumi je ale na nové obyvatele velmi zvědavá. Je znuděná životem na vesnici a ztrápená z nešťastné lásky ke svému spolužákovi Natsunovi, který ji okázale ignoruje...

Jednoho dne však vesničané najdou Megumi bezvládnou ležet v lese. Krátce na to mladá dívka zemře. Spouští se řetězec záhadných úmrtí napříč celou vesnicí, pokaždé se stejným scénářem - chudokrevnost, apatie a záhadné stopy na kůži. Ani místní lékař Ozaki nedokáže přesně určit, co přesně stojí za těmito úmrtími a rozhodne se pátrat hlouběji. Není však jediný, kdo se o záhadná úmrtí zajímá. Pátrá i jeho nejlepší přítel, mladý mnich Seishin. Pozadu nezůstává ani Natsuno, který má stále ten divný pocit, že ani po smrti Megumi není sám...


Můj názor:

Opět jsem pátrala po něčem jiném než shounen, tak jsem tedy zabrousila na stránky, rozklikla si 15+ a našla tohle. Popis se mi líbil, tak jsem si anime pustila. Přes moje počáteční nadšení jsem se v momentě přenesla...
Říkejte si, co chcete. Abych se mohla dívat na anime a aby mě opravdu bavilo, musí se mi líbit i samotná animace. Jsem asi opravdu povrchní mrcha, ale tohle je asi první anime, které jsem chtěla na začátku vzdát kvůli tomu, že většina postav má neuvěřitelně bizarní vlasy :D Po pár dílech jsem si toho přestala všímat, protože mi to už nepřišlo tak rušivé a navíc... ten příběh...
Vypadalo to jako klasický upírský horor. V každém díle bylo minimálně jedno úmrtí, jeden pohřeb, a to neustále dokola. Postupem času bylo úmrtí víc a víc, a tady se začal rozvíjet příběh o lidském zoufalství a neukojitelném hladu po krvi.
Ta neustále se stupňující se děsivá atmosféra mě nejdřív fascinovala a pak mě začala silně děsit. Tohle anime mě hodně překvapilo... Fakt. Rozhodně si v noci stahujte žaluzie a dívejte se pod postel...

A co postavy? Nejvíc mě zaujala ústřední trojice postav - doktor Ozaki x mnich Seishin x stalkingem otrávený Natsuno. Každý z nich se postavil svým specifickým způsobem tváří v tvář smrti a každý z nich se zachoval jinak... Však uvidíte...
Osobně se mi moc líbí, jakým způsobem dokáží Japonci zpracovat upírské téma. Není to moje první ani poslední anime na tohle téma. Mám pocit, že západní svět brutálně znásilnil tradiční pojetí upíra jako krvelačného lovce a zabijáka. Proto tu máme tolik sexy třpytivých upírů vegetariánů a lidumilů. Tfuj, že se nestydí. Není nad klasický upírský krvavý příběh.

Pro úchyly:

Nejvíc se nabízí dvojice Ozaki x Seishin. Jsou to dva nejlepší přátelé a prakticky se jeden bez druhého skoro nehnou. Dalšími adepty by mohli být Ozaki x Natsuno. Vážně. Hlavně poté, co oba zjistili pravdu a spojili své síly.
Pro mě však favoritem zůstává Natsuno x Tohru. Natsuno je otrávený z života na vesnici a Tohru je jediné stéblo, kterého se chytá... Jejich přátelství překoná naprosto, ale opravdu naprosto všechno... A ještě něco. Vidíte to? To je znamení!
Možná bych mohla dát dohromady ještě Natsuna a Megumi. Megumi by se poslintala blahem, ale chudák Natsuno...

Nemám co dodat. Pokud máte rádi tajemno, krev, násilí a upíry, pak se rozhodně podívejte...

Žádné komentáře:

Okomentovat